SKAL DU VÆRE VORES NYE PRAKTIKANT?

Drømmer du om at arbejde med kommunikation inden for kunst/skrift/litteratur? Er du stærk til grafik, æstetik og strategier inden for SoMe? Og kan du se dig selv have en hverdag i et lille træhus på Nørrebro?

Dagbogsskolen søger en praktikant til efteråret 2023.

Dagbogsskolen er en skole og et mødested med fokus på dagbøger og dagbogsskrivning. Vi underviser i, hvordan man får en dagbogspraksis op at køre, og hvordan man kan bruge sin dagbog som afsæt for kunstnerisk produktion. Dagbogsskolen holder kurser, workshops og events for både børn og voksne, på skoler, højskoler, arbejdspladser m.m. Vi har fokus på proces, langsommelighed, skrivelyst og kunstnerisk drivkraft.

Dagbogsskolen er stiftet af Julie Thalund, Nadja Kaspersen og Julie Stokkendal i 2022. Hver især har vi et nært forhold til dagbogen. Den har været vigtig i vores liv på forskellige måder og i forskellige perioder. Vi bruger den privat; til at dokumentere, bearbejde, sørge, glædes, håbe, drømme, mindes, udforske, udvikle os. Og vi bruger den kunstnerisk; til at lave teater, performances og dagbogskoncerter, til at udstille som kunst og til skønlitterære processer.

Hverdagen
Dagbogsskolen holder til i Verdens Mindste Kulturhus på Mimersgade i København - lige bag Nørrebrohallen. Kontoret er ikke et typisk kontor, men et sted der bærer præg af at vi er flere kunstnere der arbejder. Der er flere forskellige projekter i huset på samme tid, så det er vigtigt at du har det fint med at dagene ikke har samme form. Selve huset er en ombygget skibscontainer med træbeklædning udenpå og en hyggelig have udenfor.

Om dig

Vi søger en praktikant, som har

• Visuel/æstetisk sans
  • Erfaring med so-me (især instagram herunder videokommunikation)
  • Grafisk know-how
  • Styr på strategisk kommunikation
  • Lyst til at indgå i en hverdag hvor man både arbejder fælles og for sig selv.
  • Du kan se meningen med dagbogen og Dagbogsskolen som projekt.
  • Det er desuden en fordel (men ikke en nødvendighed), at du har interesse for litteratur og for at skrive.

Vi er generelt fleksible ift din tid hos os, så du kan få dit liv uden om til at hænge sammen.

Send en kort motiveret ansøgning (max en A4-side) og et cv til dagbogsskolen@gmail.com. Vi forventer ikke, at du er erfaren på alle områder, så hold dig ikke tilbage med at ansøge. Har du spørgsmål, så ring til os på 51765733.

Vi glæder os til at høre fra dig!